Steg 1: Ladda ner Smart Life-appen och skapa en användare

Om du redan har skapat en användare kan du hoppa över detta steg.

Last-ned-Smart-Life-Appen

1.1 Ladda ner Smart Life-appen till din smartphone.

Lag-bruker-på-Smart-Life

1.2 Tryck på ”Sign Up”.

Get-verification-code

1.3 Välj land. Ange önskad mejladress. Tryck på ”Get Verification Code”.

1.4 Kopiera koden du får på din mejl.

Skriv-inn-koden-som-du-fikk-på-e-post

1.5 Ange koden som du fått på mejlen.

Velg-onsket-passord

1.6 Ange önskat lösenord. Tryck på ”Done”.

Steg 2: Justera inställningarna

Smart-Life-koble-seg-på

2.1 Smart Life begär tillstånd och ansluter till enheter på ditt lokala nätverk. Tryck på ”Ok”.

Smart-Life-App-Continue

2.2 Aviseringar är valfria. Bluetooth och Home data krävs inte. Tryck sedan på ”Continue”.

Add-device

2.3 Tryck på ”Add Device”.

Aktiver-location

2.4 Tryck på ”Location”.

Tillat-mens-appen-er-i-bruk

2.5 Tillåt när appen används. Tryck sedan på ”Continue”.

2.6 Anslut till WiFi på telefonen. På iPhone: Inställningar -> WiFi (Telenor är bara ett exempel). OBS! Det är viktigt att du inte använder 5G-nät. Du måste använda 2,4 GHZ-nät.

Steg 3: Anslut till appen

Add-device

3.1 Tryck på ”Add Device”

X520-Oppkobling

3.2 Tryck på Small Home Appliances. Tryck sedan på städrobot (Wi-Fi).

Neatsvor-Kobling

3.3 Ange lösenordet för ditt hemnätverk.

Neatsvor-X500-app-kobling

3.4 Tryck på knappen (1) – Aktivera enheten. Tryck sedan på knappen (2) i 5 sekunder.

Neatsvor-X520-Oppkobling-app

3.5 Tryck på «Confirm the indicator is blinking».

3.6 Tryck på EZ Mode.

3.7 Här behöver du bara vänta tills enheten ansluter.

Neatsvor-X520-koble-seg-til-appen

3.8 Nu är du ansluten!

Om du inte kan ansluta:

  1. Kontrollera att du har 2,4 GHZ-nät hemma. Kontakta gärna Telenor, Telia eller din operatör.
  2. Kontrollera att du har angett rätt WiFi-lösenord i punkt 3.
  3. I steg 3.6 bör WiFi-användarnamnet visas automatiskt. Detta ska inte anges manuellt. Om det inte sker automatiskt. Behöver du gå till Inställningar på din telefon -> Sök efter Smart Life -> Aktivera platstjänster.

Har du följt alla steg men kan ändå inte ansluta? Låt oss hjälpa dig! Kontakta oss på kundtjänst.

Kundservice